Ahoj kamarádi!
Dnes máme úterý a máme před sebou už jen 4 dny výuky na dálku. Od pondělí bychom se měli s předškoláky vidět už ve školce. 🙂 Jupííí. 🙂 V tomto týdnu nás čeká splnit zbývající úkoly ze souboru „Medvídek Nivea“.
Vás předškoláčky čeká v dubnu zápis do Základní školy. Pokud jste pěkně plnily úkoly, které jste měly zadané tady na stránkách, jste na zápis do školy perfektně připraveni. 🙂
Abyste věděli, o čem si budete s paní učitelkou u zápisu povídat, můžete se podívat na ukázkový zápis do školy s paní učitelkou Irenou a Barunkou. Zde:
Můžete si zkoušet odpovídat společně s Barunkou.
Zde si zopakuj mláďatka těchto zvířátek a jejich užitek.
Mláďata1
Mláďata2
Mláďata 3
V tomto týdnu má narozeniny kamarád, jehož jméno začíná na M. Je to kluk, má dva brášky a umí jezdit na motorce. Víš? Přejeme všechno nejlepší!
Úkoly pro dnešní den:
11. (pracujeme s přílohou)
12. (příloha prstová zvířátka)
13.
Středa 7.4.
Sluchové vnímání
Nejprve si pusť video s Monkeym.
Sluchový diktát- podobně jako ve videu ti bude máma říkat slova z obrázku: Krátké x Dlouhé. Ty budeš slova zapisovat stejně jako ve videu tečkami (krátké slabiky) a čárkami (dlouhé slabiky). Poté si podle obrázku zkontroluj, zda jsi slova správně zaznamenal/a. Po zkontrolování zkus ještě slova z obrázku znázornit pohybem-krátká slabika-tlesknutí, dlouhá slabika- půlkruh od těla jako ve videu.
Pokud máš doma tiskárnu a cvičení tě baví, můžeš si ještě udělat obdobný úkol s Emou a Tomem. Ema a Tom-krátká x dlouhá (Kartičky s tečkami a čárkami vystřihnout a přiřadit k obrázkům. Po zkontrolování nalepit na obrázky jen jedním rožkem.
Nakonec si s mámou zkus zazpívat nějakou písničku, u které znáš alespoň dvě sloky.
Úkoly pro dnešní den:
14.
15. (Chybějící části písmenek, dokresli.)
Čtvrtek 8.4.
Sluchová hra „Na roboty“
Máma bude představovat robota, který neumí říkat celá slova, ale jen slova po hláskách. Tvým úkolem bude uhádnout, která slova robot říká. ( Začíná se od jednoslabičných slov. Pokud to dítě zvládá, můžete zkoušet víceslabičná slova. Pokud dítě nezvládá uhádnout ani jednoslabičná, zkuste mu pro začátek první dvě hlásky spojit a až poté rozhláskovat celé slovo: PE-S, LE-S, KO-Š… Pokud ani tak nezvládá, je potřeba se vrátit k určování první hlásky ve slovech, poté poslední. )
1.P-E-S, L-E-S, N-O-S, P-E-C, M-Í-Č, R-Ý-Č, K-O-S, M-Y-Š, D-Ů-M, R-A-K, L-U-K, H-Ů-L, K-Ů-L, S-Ů-L, C-O-P, K-O-Š, V-O-R, Š-Í-P, S-Ý-R, K-Ů-Ň, D-Ů-M, M-Á-K……….
2.U-Z-E-L, B-O-T-A, KOZA, SOVA, PUSA, PILA, RYBA, MÁMA, TÁTA, CHYBA, VÍLA, RŮŽE, KŮŽE, ŽÁBA, KUŘE…………
Zopakuj si básničku o předškolácích.
Předškoláci ze školky,
to jsou kluci, holky už velký.
Dohromady je nás přece šest,
kdo už umí počítat, nenechá se splést.
První kluk je Kubíček,
bydlí od školičky kousíček.
Druhý je náš Milánek,
zlobí jenom kapánek.
Třetí kluk je Martínek,
s hlavou plnou vzpomínek.
Kdo je čtvrtý chlapeček?
No přece usměvavý Jareček!
A Lucinka s Mariankou?
Přináší nám radost velkou.
My se máme všichni rádi,
zůstanou z nás kamarádi.
Úkoly pro dnešní den:
Pátek 9.4.
Dnes máš za úkol zkontrolovat svoje složky s vypracovanými úkoly. Máš splěny všechny úkoly? Nezapomeň nám je v pondělí přinést do školky. Také se domluv s maminkou, že si nachystáš úplně sám hromádku s oblečením do školky.
Jak říká paní učitelka ve videu- je důležité, abyste byli ve škole samostatní. Měli byste si poznat svoje věci, zvládnout si svoje věci uklidit do skříňky, sami se obléknout, nachystat si svačinu a věci do aktovky a také si umět zavázat tkaničky. Jestli si zvládneš zavázat tkaničky? Jestli ještě ne, tak na tom honem rychle zapracuj. Může ti pomoci video se Šebestovou.
Úkoly pro dnešní den:
19.
20.
Provlékací rybičky