Pondělí 8.3.2021
Ahoj kamarádi!
Dnes je tu opět pondělí. Zkus s rodiči spočítat, jak je to dlouho, co máme zavřenou školku. K počítání ti může pomoci vláček, který jste si mohli stáhnout na stránkách. Je to celý týden, tedy 7 dní. Zkuste si opět zopakovat názvy dnů v týdnu. (Rodič se ptá: Jaký den byl včera, jaký den bude zítra, který den následuje po úterku, jaký den je před pátkem, který den je jako třetí v pořadí…) V tomto týdnu oslaví dva naši kamarádi narozeniny. Zkus přijít na to, kteří kamarádi to jsou:.
1) Je to kluk a bydlí v Biskupicích. Je to předškolák a má značku medvídka. Ano je to Jareček a už bude mít 6 roků.
2) Je to také kluk. Bydlí v Jevíčku. Teď s námi ve školce dlouho nebyl, protože byl nemocný, a u oběda sedí u stolečku vedle Mariánky. Je to Sebík a ten bude mít už 5 roků. Společně to spolu oslavíme, až to bude možné.
Zkus zavzpomínat i na ostatní kamarády tím, že si s rodiči vyjmenuješ všechny kamarády, kteří s tebou chodí do školky. Celkem je nás ve třídě 23.
Dnes si přečtěte pohádku o Červené Karkulce. Než začnete číst, ať děti mají připravený papír a tužku, kterou budou potřebovat. Jejich úkolem bude, poslouchat pohádku a pokaždé, když uslyší SLOVO KARKULKA si udělají čárku….vysvětlete jim co mají dělat, ujistěte se, že ví co a pusťte se do čtení….po přečtení pohádky čárky spočítejte…mají všechny nebo nějaká chybí? Já jich našla 21 😊
Dnešní úkoly:
Grafomotorika- šikmá čára přerušovaná
149_11—grafomotorika
Sluchová diferenciace- vždy si u každého obrázku zkuste určit počáteční hlásku. Obrázky začínající na hlásku K vybarvěte.
149_12—sluchova-diferenciace
*Zábavná pohybová rozcvička
K této rozcvičce budete potřebovat hrací kostku. Pokud doma nemáte, můžete si ji vytvořit. Hrací kostka
Zde je seznam cviků na tento týden. Cviky 1-6 Cviky 7-12 Je jich celkem 12. Každý cvik má své číselné označení. Na kole štěstí si vytočíte číslo cviku a poté hodíte hrací kostkou kolikrát máte cvik zopakovat. S rodičem se můžete střídat a nebo cvičit spolu zároveň. Rozcvičku můžete opakovat klidně každý den.
Kolo štěstí: https://cs.piliapp.com/random/wheel/
Úterý 9.3.2021
*Pomaličku, ale jistě, se nám blíží JARO. Poslechni si pohádku „Jak sněženka přivolala jaro“. Rodiče ti ji mohou přečíst nebo si ji společně můžete poslechnout zde.: https://www.fler.cz/magazin/jak-snezenka-privolala-jaro-3211
Na konci je křížovka a omalovánka. Můžeš si omalovánku vykreslit a křížovku vyluštit. V pohádce se také objevuje rozpočítadlo „Ententýky, tři pestíky..“ Zkus se rozpočítadlo naučit. Využiješ je hned zítra při práci s pracovním listem č.15.
Dnešní úkoly:
Zraková paměť- umístění obrázků ve správném pořadí
149_13—zrakova-pamet
Matematické představy- seřazení pěti prvků podle velikosti- vždy vybarvi nejmensí a největší obrázek. Seřazené obrázky nalep na prázdný papír.
149_14—matematicke-predstavy
Středa 10.3.2021
*Rozcvička s Monkeym před psaním.
Pracovní list z videa je ke stažení zde: PL_Grafomotorika
nebo přímo v odkazu pod videem. Není povinný.
Dnešní úkoly:
Řeč- tvorba vět. Zkus si děti na obrázku rozpočítat, tak jako se rozpočítáváme ve školce. Postupně děti přeškrtni. Který kamarád zůstane jako poslední? Dej ho do kroužku. (Zde můžeš využít rozpočítadlo z včerejší pohádky nebo můžeš použít svoje, které už znáš.)
149_15—rec
Grafomotorika- Zuby
149_16—grafomotorika
Čtvrtek 11.3.2021
Než se dnes pustíš do pracovního listu č. 18., zahraj si s mámou hru na detektiva:
Rodič říká básničku:
Ať jsi holka nebo kluk,
zbystři oči napni sluch,
po domě se rychle projdi,
co začíná na ……. najdi. (Na místo teček dávejte písmeno, například S….stůl, světlo, sklenička… ) a dítě hledá a jmenuje věci, které začínají na danou hlásku.
Před splněním pracovního listu č.19 si pusťte video s Monkeym:
Prac.list z videa najdete opět pod videem nebo zde: PL_Vnímání prostoru
Dnešní úkoly:
Prostorové vnímání- první, poslední, prostřední, před, za, hned před, hned za
149_17—prostorove-vnimani
Sluchová analýza a syntéza-počet slabik ve slově
149_18—sluchova-analyza-synteza
Pátek 12.3.2021
Prac.list z videa je kes tažení zde: PL_ Geometrické tvary
Hra- „Běž a najdi! “
Nejprve si vytiskněte (nebo překreslete) a vystřihněte geometrické tvary. Nebo můžete použít vystřižené geometrické tvary z videa od Monkeyho.
Při této činnosti procvičíme nejen tvary, ale i barvy. Po prostoru (v „obýváku“ nebo klidně po celém domě) rozmístěte tvary. Dítě potom podle pokynu hledá odpovídající tvar dané barvy. Př. „Běž a najdi černý trojúhelník.“
Další varianta může být taková, že dítě hledá po místnosti věci, které tvarem odpovídají daným tvarům.
Dnešní úkoly:
Zrakové vnímání
149_19—figura-a-pozadi
Matematické představy- základní geometrické tvary
149_20—matematicke-predstavy
Sobota a Neděle-volno- žádný pracovní list
*V sobotu pomoz mamince s úklidem. Zkus utřít prach. Ale pozor věci musíš vždy vrátit na stejné místo jako byly předtím.! (Např. poskládat poličku- je dobré poličku před tím vyfotit, aby mělo dítě zpětnou vazbu, že opravdu poličku poskládalo přesně tak, jako byla předtím.)
*Máme tu neděli. Den odpočinku. 🙂 Zkuste si upéct bábovku podle receptu.
Recept na bábovku pro děti